12/22/23

Toidupaki asemel Rimi toidukaart

 Eesti riik jätkab Euroopa Liidu vahendite toega puudust kannatavate inimeste toetamist toidu- ja esmatarbekaupadega. Riigi toiduabi tagamisel on Sotsiaalministeeriumi partneriks Rimi kaubakett. Seniselt toidupakkide jagamise süsteemilt on üle mindud rahalisele toidukaardi süsteemile. Toiduabi jagamist kaasrahastatakse Euroopa Liidu ESF vahenditest. Toiduabi on õigus saada inimesel/perel, kellele on makstud riiklikku toimetulekutoetust või kohaliku omavalitsuse vajaduspõhist sotsiaaltoetust.

Toidupaki asemel saavad abisaajad nüüd toidukaardi, mis annab võimaluse osta Rimi kauplustest endale toidu- ja esmatarbekaupu.  

Oktoobri lõpus Rimi saadetud toiduabikaardile, mis on tähitud postiga saabunud abisaajate rahvastikuregistrijärgsele aadressile, on õigus inimesel, kes sai augustis ja/või septembris:

  • toimetulekutoetust;
  • perekonna sissetulekust sõltuvat või konkreetse teenuse kulu kompenseerimiseks määratud kohaliku omavalitsuse eelarve vahenditest makstavat sotsiaaltoetust (edaspidi KOV toetus). 

Toiduabikaardile kantakse kvartalis 30 eurot inimese kohta. Ühe perekonna kohta väljastatakse üks toiduabikaart, millele kantakse terve leibkonna toetusesumma. 

  • Toimetulekutoetuste saajatele arvestatakse abisumma vastavalt leibkonna liikmete arvule.
  • KOV toetuste puhul arvestatakse abisumma vaid toetuse saajale. 

(Näiteks kui ema taotleb toetust lapsele tema kulude katmiseks, siis kaart küll väljastatakse toetuse taotlejale (emale), aga abisumma kantakse kaardile ainult lapse eest.) Kui inimene või pere sai nii toimetulekutoetust kui KOV toetust, arvestatakse abisumma toimetulekutoetuse alusel, mis on inimesele soodsam. 

Kui abivajaja on saanud augustis ja/või septembris eelpoolnimetatud toetuseid aga siiski jäänud kogemata toidukaardist ilma, siis palume pöörduda KOV sotsiaaltöötaja poole. Kindlasti tuleb üle kontrollida enda rahvastikuregistri andmete õigsus, sest kui registrijärgsel aadressil ei elata, siis võib juhtuda, et kaarti pole kellelegi üle anda ja see saadetakse Rimisse tagasi.

Kui abivajaja saab oktoobrist detsembrini toimetulekutoetust või KOV toetust, laekub tema toiduabikaardile toetus 2024. aasta jaanuari lõpus. 

Alates 2024. aastast on toiduabikaardile raha laekumised järgmised: 

Toetuse (TTT või KOV toetus) saamise kuu 

Toiduabikaardile raha laekumine 2024 

Raha kasutamise viimane kuupäev

oktoober, november, detsember 2023

jaanuari lõpp

31. märts 2024

jaanuar, veebruar, märts 2024

aprilli lõpp

30. juuni 2024

aprill, mai, juuni 2024

juuli lõpp

30. september 2024

juuli, august, september 2024

oktoobri lõpp

31.detsember 2024

 

 

 

Rimi toidukaardil olev toetusesumma tuleb ära kasutada 31. detsembriks 2023 ning allesjäänud summa uude kvartalisse üle ei kandu.

Toidukaarti tuleb hoida kui sularaha või pangakaarti, selle kaotamisel tuleb koheselt teavitada KOV sotsiaalosakonda. Toidukaardil olevat raha ei pea koheselt ühe ostuga ära kasutama. Kaarti saab kasutada samas kvartalis, kuni kogu summa on ära kasutatud. Kui ostusumma on suurem kaardil olevast summast, tuleb puuduolev summa maksta isikliku pangakaardi või sularahaga. Raha jääki on võimalik näha ostutšekilt või pöördudes Rimi klienditoe poole klienditugi@rimibaltic.com või helistada telefonile +3726056333. Rimi klienditugi saab tuvastada toidukaardi raha jäägi kaardil oleva numbri põhjal.

Lisaks toidukaardile soovitab Rimi kasutada Rimi kliendikaarti, mille saab tasuta taotleda Rimi kaupluse infoletist või kassapidaja käest. Virtuaalset Rimi kliendikaarti on võimalik luua Rimi äpis, mille saab tasuta alla laadida.  

Toidukaart on korduvkasutatav ja kui inimesel on õigus saada toidukaarti ka mõnel järgmisel perioodil, kantakse abisumma samale kaardile. Toiduabikaardiga saab osta toidu- ja esmatarbekaupu, osta ei saa alkoholi, tubakatooteid, lotopileteid ega kinkekaarte.

Soovitused abivajajatele:  

- jälgida kauplustes kehtivaid soodustusi ning otsida ka oranži kleebisega kuni 50% allahinnatud tooteid, mille säilivustähtaeg on saabumas. Ka selle toiduaine kvaliteet on hea.  

- teha enne poodi minemist vajalike ostude nimekiri.  

- kliendikaardi soodustuste saamiseks kasutada olemasolevat Rimi kliendikaarti. Rimi kliendikaardi puudumisel saab selle plastikkaardina tasuta taotleda Rimi kaupluse infoletist või kassapidaja käest.  

- planeerida puu- ja köögivilja ostud reedeks, sest siis on need Sinu Rimi kliendikaardiga -15% soodsamad. Soodustuse saamiseks tuleb aktiveerida kupong kaupluses terminalis, Rimi äpis või kodulehel ning ostul kasutada kliendikaarti.  

- planeerida Rimi pagarite saiakeste ostud peale 20.00, sest siis on need -50% soodsamad (v.a pitsad, stritslid, kampaaniatooted).  

- olles Sinu Rimi klient, vaadata igal teisipäeval kaupluse terminalist või äpist ka oma personaalseid pakkumisi. Need on ostuajalool põhinevad tootepakkumised just sinu lemmiktoodetele. Soodustuse rakendumiseks tuleb tutvuda enne ostu pakkumistega ja kasutada kassas kliendikaarti.  

- esmaspäeviti seenioritele –10% soodsamad ostud. Olles 63+ vanuses, tuleb aktveerida esimesel korral kupongi soodustus kaupluse terminalis või äpis ja edaspidi rakendub kliendikaardiga ostu sooritades soodustus esmaspäeviti juba automaatselt.  

- kasutada Rimi kodulehel olevat „Tühjenda oma külmik" rakendust. See võimaldab valida koostisaineid, mis leiduvad külmkapis ning nendest süüa valmistada toitu raiskamata. Vaata lähemalt: www.rimi.ee/tuhjenda-oma-kulmik.

Esimesel korral on toimetamine keeruline, hiljem kindlasti lihtsam.  

Küsimuste korral võib pöörduda Rimi klienditoe poole klienditugi@rimibaltic.com või helistades +3726056333. Klienditugi töötab E-R 8-21; L-P 9-20.