« Tagasi

MTÜ Päikeseringi Seltsi tegusad tegevusjuhendajad käisid noortega Euroopas

27. aprillil sõitsid MTÜ Päikeseringi Seltsi tegevusjuhendajad Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri toetusel kahe 18-aastase neiuga Saksamaale. Projekt on suunatud väheste võimalustega noorte kaasamiseks, kes omal algatusel majanduslikel, tervislikel, sotsiaalsetel, hariduslikel või erivajaduslikel põhjustel reisi omal käel ette võtta ei saaks. Projekti eesmärk oli koos noortega planeerida ning võtta ette võimalikult roheline reis. Reisi vältel liikusime rongide ja bussiga.

Võtsime eesmärgiks tutvustada noortele erinevaid kultuure, vaatamisväärsuseid ning õpetada väljaspool kodulinna hakkama saamist. Esmalt tuli kirjutada projekt, mis osutus edukaks ning seejärel algas reisi planeerimine. Koos panime paika sihtpunkti, vahepeatused,  uurisime majutusvõimalusi ning kaardistasime vaatamisväärsused, mida külastada. Meie jaoks oli oluline noori kaasata aktiivselt kõikidesse tegevustesse, et koju naastes oleksid nad avatumad, julgemad ning võtaksid edaspidi aktiivsemalt osa ühiskonnaelust. Reisi planeerides soovisid neiud minna Saksamaale. Reis algas meil 27. aprilli varahommikul, mil sõitsime Valgast rongiga Riiga. Seal oli meil natuke aega ringi vaadata ning edasi sõitsime bussiga Varssavisse.

Esimese öö veetsime Varssavi vanalinna lähedal asuvas majutuses. Järgmise päeva hommikul tutvusime Varssavi vanalinnaga. Lõuna paiku jätkus meie reis rongiga Berliini. Berliinis nägime väga erinevaid kultuure, mis oli juba omaette elamus. Linnas sõitsime rongiga ning noored said harjutada ja õppida reisiplaani ning erinevate peatuste jälgimist. Berliinis käisime Brandenburgi värava juures, külastasime ajaloomuuseumit, katedraali, loomaaeda, Bundestagi kuplit, Euroopa mõrvatud juutide memoriaali ja Charlottenburgi paleed ja aeda. Kokku kestis meie vahva seiklus 7 päeva ning tagasi koju jõudsime 3. mai õhtuks.

Oleme väga tänulikud selle võimaluse eest. Noored jäid reisiga väga rahule, nad said tulla välja oma argipäevast ja on nüüd väga suure kogemuse võrra rikkamad ning läheksid esimesel võimalusel taas maailma avastama. Oma kogemuse põhjal innustame ka teisi organisatsioone, kes tegelevad noortega, osalema  Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri projektis. Lisainfo projekti kohta: https://euroopanoored.eu/taotlemine/erasmus/discovereu/kaasatus/